Mijn ziel


Psalmen 62:1-7. Waar vindt jouw ziel rust?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van Jedutun. Een psalm van David. 
‭‭(62:2)‭ Alleen bij God vindt mijn ziel haar rust, 
‭van hem komt mijn redding. 
‭‭ 2 ‭‭‭(62:3)‭ Hij alleen is mijn rots en mijn redding, 
‭mijn burcht, nooit zal ik wankelen.
‭‭ 3 ‭‭‭(62:4)‭ Hoe lang nog vallen jullie aan op één man 
‭en bedreigen jullie hem met de dood? 
‭Hij is als een muur die omvalt, 
‭als een wal die op instorten staat.
‭‭ 4 ‭‭‭(62:5)‭ Zij willen hem van zijn hoogte storten, 
‭de leugen is hun lust en hun leven, 
‭een zegenwens ligt op hun lippen, 
‭maar in hun hart verbergt zich een vloek. ‭sela‭
‭‭ 5 ‭‭‭(62:6)‭ Zoek rust, mijn ziel, bij God alleen, 
‭van hem blijf ik alles verwachten.
‭‭ 6 ‭‭‭(62:7)‭ Hij alleen is mijn rots en mijn redding, 
‭mijn burcht, ik zal niet wankelen.
‭‭ 7 ‭‭‭(62:8)‭ Bij God is mijn redding en eer, 
‭mijn machtige rots, mijn schuilplaats is God.

Mijn ziel.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand