Hartsvriend

Psalmen 55:9-15. Heeft een hartsvriend zich weleens tegen jou gekeerd? Hoe ga je daar mee om als kind van God?

9 ‭‭‭(55:10)‭ Splijt hun tong, Heer, verwar hun spraak, 
‭want in de stad zie ik geweld en strijd,
‭‭ 10 ‭‭‭(55:11)‭ dag en nacht gaan die rond op haar muren. 
‭In het hart van de stad heerst onheil en leed,
‭‭ 11 ‭‭‭(55:12)‭ in het hart van de stad heerst rampspoed, 
‭het plein is in de greep van terreur en bedrog.
‭‭ 12 ‭‭‭(55:13)‭ Zou een vijand mij grieven, ik zou het verdragen, 
‭zou hij mij haten en zich tegen mij keren, 
‭ik zou me voor hem verschuilen.
‭‭ 13 ‭‭‭(55:14)‭ Maar jij, die dacht en deed als ik, 
‭mijn hartsvriend, mijn vertrouwde!
‭‭ 14 ‭‭‭(55:15)‭ Wat genoten wij als wij samen waren 
‭bij het feestgedrang in Gods huis.
‭‭ 15 ‭‭‭(55:16)‭ Laat de dood hen onverhoeds treffen, 
‭laat hen levend neerdalen in het dodenrijk, 
‭want bij hen huist het kwaad, 
‭het heerst in hun hart.
‭‭ 
Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand