Burcht

Psalmen 59:8-17. Wat moet je doen om God jouw sterkte en jouw burcht te laten zijn bij wie je kunt schuilen?

8 ‭‭‭(59:9)‭ U, ‭HEER‭, zult om hen lachen, 
‭u drijft de spot met alle volken.
‭‭ 9 ‭‭‭(59:10)‭ Mijn sterkte, aan u houd ik mij vast, 
‭ja, God is mijn burcht.
‭‭ 10 ‭‭‭(59:11)‭ God, die trouw is, zal mij te hulp komen, 
‭God zal mij doen neerzien op wie mij aanvallen.
‭‭ 11 ‭‭‭(59:12)‭ Dood hen nog niet–mijn volk mag niet vergeten–, 
‭laat hen ronddolen en sla hen dan neer, 
‭met uw kracht, Heer, ons schild.
‭‭ 12 ‭‭‭(59:13)‭ Zonde is de taal uit hun mond, 
‭het woord van hun lippen. 
‭Laat hen stikken in hun trots, 
‭in hun vloeken en leugens.
‭‭ 13 ‭‭‭(59:14)‭ Sla toe in uw toorn, 
‭sla vernietigend toe. 
‭Tot aan de einden der aarde 
‭zullen zij weten dat God 
‭over Jakob heerst. ‭sela‭ 
‭‭ 14 ‭‭‭(59:15)‭ Ze keren terug, avond aan avond, 
‭grommend als honden 
‭zwerven ze rond door de stad,
‭‭ 15 ‭‭‭(59:16)‭ dolend op zoek naar voedsel, 
‭jankend als ze niet worden verzadigd.
‭‭ 16 ‭‭‭(59:17)‭ Maar ik, ik zal uw sterkte roemen, 
‭in de morgen uw trouw bezingen: 
‭u bent voor mij altijd een burcht geweest, 
‭een toevlucht in tijden van nood.
‭‭ 17 ‭‭‭(59:18)‭ Mijn sterkte, voor u wil ik zingen, 
‭mijn burcht is God, 
‭de God die mij trouw blijft.
‭‭ 
Een vaste burcht is onze God, een toevlucht voor de zijnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand