Last

Psalmen 55:16-23. Welke last heb jij te dragen en wat doe je ermee?

16 ‭‭‭(55:17)‭ En ik? Ik roep tot God, 
‭de ‭HEER‭ zal mij redden.
‭‭ 17 ‭‭‭(55:18)‭ In de avond, in de morgen, in de middag 
‭klaag ik en zucht ik, 
‭en hij hoort mijn stem.
‭‭ 18 ‭‭‭(55:19)‭ Hij zal mij verlossen en in veiligheid brengen, 
‭mijn vijanden zal hij afweren, 
‭al zijn ze met velen tegen mij.
‭‭ 19 ‭‭‭(55:20)‭ God hoort mij en vernedert hen. 
‭Hij troont van voor onze dagen, ‭sela‭ 
‭in hem is geen verandering, 
‭maar zij hebben voor hem geen ontzag.
‭‭ 20 ‭‭‭(55:21)‭ Zo iemand verraadt zijn vrienden 
‭en verbreekt de broederband. 
‭‭ 21 ‭‭‭(55:22)‭ Zijn mond is glad als boter, 
‭maar vijandig is zijn hart, 
‭zijn woorden, zachter dan olie, 
‭zijn een getrokken dolk.
‭‭ 22 ‭‭‭(55:23)‭ Leg uw last op de ‭HEER‭ 
‭en hij zal u steunen, 
‭nooit zal hij dulden 
‭dat een rechtvaardige ten val komt.
‭‭ 23 ‭‭‭(55:24)‭ Maar hen, God, doet u neerdalen 
‭in de kuil der ontbinding. 
‭Die mannen van bloed en bedrog–
‭zij zullen hun leven niet half voltooien, 
‭maar ik, ik vestig mijn hoop op u.
‭‭ 
Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand