Liefde en trouw

Psalmen 57:1-6. Wat ervaar jij van Gods liefde en trouw?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van Verdelg niet. Van David, een stil gebed, toen hij voor Saul was gevlucht in een spelonk. 
‭‭(57:2)‭ Wees mij genadig, God, wees mij genadig, 
‭want bij u is mijn leven geborgen. 
‭In de schaduw van uw vleugels zal ik schuilen, 
‭tot het doodsgevaar is geweken.
‭‭ 2 ‭‭‭(57:3)‭ Ik roep tot God, de Allerhoogste, 
‭tot God, die mij beschermt. 
‭‭ 3 ‭‭‭(57:4)‭ Uit de hemel zal hij hulp sturen, 
‭wie mij bedreigt wordt smadelijk verjaagd. ‭sela‭ 
‭Ja, God stuurt mij zijn liefde en trouw. 
‭‭ 4 ‭‭‭(57:5)‭ Tussen leeuwen moet ik liggen, 
‭tussen dieren die mensen verslinden, 
‭hun tanden zijn speren en pijlen, 
‭hun tong is een geslepen zwaard.
‭‭ 5 ‭‭‭(57:6)‭ Verhef u boven de hemelen, God, 
‭laat uw glorie heel de aarde vervullen.
‭‭ 6 ‭‭‭(57:7)‭ Ze hadden een net op mijn weg gespannen, 
‭mijn voeten raakten erin verstrikt, 
‭ze hadden voor mij een kuil gegraven, 
‭maar vielen er zelf in. ‭sela‭
‭‭ 
Allerhoogste


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand