Angst

Psalmen 56:1-7. Ken jij angst? Hoe ga je er mee om?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van Een roerloze duif in de verte. Van David, een stil gebed, toen de Filistijnen hem in Gat hadden gegrepen. 
‭‭(56:2)‭ Wees mij genadig, God, want ze bedreigen mij, 
‭de hele dag bestoken en bestrijden ze mij.
‭‭ 2 ‭‭‭(56:3)‭ Mijn tegenstanders bedreigen mij, heel de dag, 
‭en bestrijden mij vanuit hun hoge vesting.
‭‭ 3 ‭‭‭(56:4)‭ In mijn bangste uur vertrouw ik op u.
‭‭ 4 ‭‭‭(56:5)‭ Op God, wiens woord ik prijs, 
‭op God vertrouw ik, angst ken ik niet, 
‭wat kan een sterveling mij aandoen?
‭‭ 5 ‭‭‭(56:6)‭ Hun woorden krenken mij de hele dag, 
‭tegen mij zijn hun boze plannen gericht.
‭‭ 6 ‭‭‭(56:7)‭ Ze wachten hun kans af 
‭en bespieden mijn gangen, 
‭loerend op mijn leven.
‭‭ 7 ‭‭‭(56:8)‭ Gaan zij hun straf ontlopen? 
‭Toon uw toorn, God, en sla dat volk neer!
‭‭ 
Hij heeft de angst in jouw lichaam verbroken.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand