Behoed

Psalmen 64:1-6. Wat zijn de vijanden waar jij mee te maken hebt en hoe behoed God jou?

1 ‭‭Voor de koorleider. Een psalm van David. 
‭‭(64:2)‭ Hoor mijn stem, God, hoor mijn klacht, 
‭behoed mij voor de dreiging van de vijand,
‭‭ 2 ‭‭‭(64:3)‭ verberg mij voor die misdadige bende, 
‭voor die meute van boosdoeners.
‭‭ 3 ‭‭‭(64:4)‭ Ze scherpen hun tong als een mes, 
‭ze richten hun pijl, een giftig woord,
‭‭ 4 ‭‭‭(64:5)‭ uit verborgen hoeken schieten ze op een onschuldige, 
‭ze schieten onverhoeds, voor niemand bang.
‭‭ 5 ‭‭‭(64:6)‭ Ze wapenen zich met kwade woorden, 
‭overwegen het zetten van een val, 
‭en zeggen: ‘Wie zou het zien?’
‭‭ 6 ‭‭‭(64:7)‭ Ze zinnen op misdaden en denken: 
‭‘We lijken onschuldig, zo verborgen is ons plan. –
‭ Diep als een afgrond is het hart van de mens.’ 

Behoed mij o God, ik schuil bij U.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand