Triomferen

Psalmen 60:6-12. Hoe triomfeer je als kind van God in de geestelijke strijd?

6 ‭‭‭(60:8)‭ God heeft gesproken in zijn heiligdom: 
‭‘Juichend zal ik Sichem verdelen, 
‭het dal van Sukkot uitmeten.
‭‭ 7 ‭‭‭(60:9)‭ Van mij is Gilead, en van mij is Manasse, 
‭Efraïm is de helm op mijn hoofd, 
‭Juda de scepter in mijn hand.
‭‭ 8 ‭‭‭(60:10)‭ Moab is mijn wasbekken, 
‭op Edom zet ik mijn voet. 
‭Filistea, juich mij toe!’
‭‭ 9 ‭‭‭(60:11)‭ Wie voert mij de vesting binnen, 
‭wie zal mij naar Edom leiden?
‭‭ 10 ‭‭‭(60:12)‭ Bent u het niet, God, u die ons verstoten had, 
‭voert u niet, God, onze legers aan?
‭‭ 11 ‭‭‭(60:13)‭ Sta ons bij tegen de vijand, 
‭de hulp van mensen is vergeefs. 
‭‭ 12 ‭‭‭(60:14)‭ Met God zullen wij triomferen, 
‭hij zal onze vijanden vertrappen.
‭‭ 
Lof zij de Heer, die ons doet triomferen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand