Stormwind

Psalmen 55:1-8. Welke stormwind waait er in jouw leven en hoe kan die gaan liggen?

1 ‭‭Voor de koorleider. Bij snarenspel. Een kunstig lied van David. 
‭‭(55:2)‭ Luister, God, naar mijn gebed, 
‭verberg u niet als ik om hulp smeek, 
‭‭ 2 ‭‭‭(55:3)‭ sla acht op mij en geef mij antwoord. 
‭Klagend loop ik rond, radeloos
‭‭ 3 ‭‭‭(55:4)‭ door het schreeuwen van de vijand 
‭en het tieren van de goddelozen, 
‭want zij storten onheil over mij uit 
‭en bestoken mij met hun woede.
‭‭ 4 ‭‭‭(55:5)‭ Mijn hart krimpt in mijn binnenste, 
‭doodsangst heeft mij bevangen,
‭‭ 5 ‭‭‭(55:6)‭ vrees en beven grijpen mij aan, 
‭ik huiver over heel mijn lichaam.
‭‭ 6 ‭‭‭(55:7)‭ Had ik maar vleugels als een duif, 
‭ik zou opvliegen en neerstrijken,
‭‭ 7 ‭‭‭(55:8)‭ ver, ver weg zou ik vluchten, 
‭overnachten in de woestijn, ‭sela‭
‭‭ 8 ‭‭‭(55:9)‭ haastig beschutting zoeken 
‭tegen de vlagen van de stormwind. 
‭‭ 
In de storm bent U dichtbij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand