Werk

Spreuken 18:9. Met welke brandstof doe jij je werk?

9 ‭Wie lui is in zijn werk, 
‭werkt aan zijn eigen ondergang.

Een Spreuk om je wakker te schudden en/of je aan het denken te zetten over je werk waarmee je de kost verdient en je werk voor de Heer. De Basisbijbel vertaalt het vers als volgt:

Spreuken 18:9  / BasisBijbel
9 ‭Iemand die veel te lang over zijn werk doet, 
‭heeft net zoveel schade als iemand die te veel geld uitgeeft.

Wat is de brandstof die nodig is om je werk met ijver en volle inzet te doen? De reden waarom ik ben gaan werken is om te kunnen zorgen voor mijn gezin. Uit verantwoordelijkheidsbesef dus en de diepere laag die daaronder ligt is liefde. Liefde voor mijn vrouw, liefde voor mijn kinderen. Ik doe het met ijver en volle inzet omdat liefde dat uitwerkt. Wanneer je ergens van houdt doe je er ook alles voor. Omdat ik van mijn vrouw en kinderen houd, werk ik en werk ik ijverig en met volle inzet
Zo functioneert het ook in het koninkrijk van God. Het werk voor de Heer doe je uit liefde voor Hem. De liefde van God zet ons in beweging om Hem met ijver en volle inzet te dienen.

2Corinthiërs 5:14  / BOEK
14 ‭Wat wij ook doen, het is omdat we er door de liefde van Christus toe gedrongen worden.

Liefde is dus de brandstof. En die mag je tanken bij de Heer. Hij heeft die door de Heilige Geest uitgestort in je hart.

Romeinen 5:5  / NBV
5 ‭Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is.

Starten dus en rijden maar. Niet lui en traag maar ijverig en met volle inzet, uit liefde voor Hem.

Colossenzen 3:23  / BOEK
23 ‭Wat u ook doet, doe alle werk met plezier, alsof het voor de Here is en niet voor mensen.

Romeinen 12:11  / NBV
11 ‭Laat uw enthousiasme niet bekoelen, maar laat u aanvuren door de Geest en dien de Heer.

Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden Heer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand