Gevonden

Spreuken 18:22. Wat voor goeds heb jij gevonden?

22 ‭Wie een vrouw gevonden heeft, heeft iets goeds gevonden, 
‭hij ontvangt de gunst van de ‭HEER‭.

Mijn schat.


Gevonden? Heb jij een goede man of vrouw gevonden? Niet één die je zelf uitgezocht hebt, maar die de Heer je gegeven heeft? In dat geval heb je een grote schat gevonden die het waard is te koesteren. Goed voor je schat zorgen is een levenslange investering. Door dik en door dun heen trouw blijven tot de dood je scheidt.
Ik realiseer me heel goed dat er talloze situaties zijn waar dat niet gelukt is en zoekenden die nooit gevonden hebben. De pijn en het verdriet is in die gevallen groot. Het kan ook zijn dat God je roept voor een leven zonder partner, in zijn dienst. Ik ken in mijn omgeving een paar vrouwen die hun leven gewijd hebben aan de zending, zonder partner. Daar is God je ‘partner’ die je helpt, leidt, bemoedigd, sterkt en liefheeft. Iets wat natuurlijk voor ons allemaal geldt, maar ik wil geloven in het bijzonder voor hen die niet ‘gevonden’ hebben.
Vandaag wil ik met een dankbaar hart stilstaan bij wat God mij gegeven heeft. Een mooie vrouw die van me houdt, die van God houdt en met wie ik samen mag genieten van kinderen en kleinkinderen. Een schat die ik koester. Mijn schat!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand