Steekpenningen

Spreuken 15:27. Wat doet geld met jou?

27 ‭‭Wie woekerwinst najaagt, richt zijn huis te gronde, 
‭wie steekpenningen haat, zal leven.‭ 

Wat werkelijk telt.


Geld! Als je niet uitkijkt beheerst het je leven. Kijk ik naar wat er zich de afgelopen weken in mijn denken en plannen heeft afgespeeld, dan draait er veel om geld. Wil je zelf eerlijk met je geld omgaan en wil je dat anderen eerlijk met jouw geld omgaan, dan moet je alle zeilen bijzetten, want voor je het weet raak je verstrikt in een web van hebzucht.
Genoeg voorbeelden om ons heen dat geld niet gelukkig maakt, zeker niet als het geld is dat je zelf niet verdiend hebt. Hier worden steekpenningen genoemd, maar het gaat in principe om al het geld dat niet van jezelf is. Geleend geld hoort daar wat mij betreft ook bij. Als hebzucht de bron is van waaruit je geld leent, zal dat je niet gelukkig maken. Laat geld je leven niet beheersen. Het zal je te gronde richten en je kunt het niet meenemen wanneer het aardse leven eindigt.. Laat Jezus je leven beheersen. Dan zul je leven en zul je de rijkdom die dat geeft meenemen de eeuwigheid in.

Johannes 11:25-26  / NBV
25 ‭‭Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft ‭zal‭ ‭leven‭, ook wanneer hij sterft,‭ 26 ‭‭en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand