Antwoord

Spreuken 16:1. Wat is Gods antwoord op jouw vragen?

1 ‭‭Een mens stelt zich veel vragen, 
‭de ‭HEER‭ geeft het antwoord.‭ 

In elke vraag blijft U de Heer!


Wij hebben onze vragen, bedenken de antwoorden vaak zelf en gaan onze weg. Uiteindelijk is het God echter die zijn plan uitvoert, los van onze eigen antwoorden en de weg die wij gaan. Hij beantwoord onze vragen met zijn wil! 
Beter is het daarom deelgenoot te worden van dat plan en je af te vragen: ‘Heer, wat is uw antwoord op mijn vraag?’ Als je dat doet belooft Hij dat Hij het willen reageren op zijn antwoord en de werken die daaruit voortvloeien, in je uit zal werken.

Filippenzen 2:13  / NBV
13 ‭‭want het is God die zowel het willen als het handelen bij u teweegbrengt, omdat het hem behaagt.‭ 

En wat doe je dan met de vragen waar je nooit een antwoord op krijgt? Bewaar ze in je hart, net als Maria deed, en blijf er over nadenken en er voor bidden.

Lukas 2:18-19  / NBV
18 ‭‭Allen die het hoorden stonden verbaasd over wat de herders tegen hen zeiden,‭ 19 ‭‭maar Maria ‭bewaarde‭ al deze woorden in haar hart en bleef erover nadenken.‭ 

Eens wordt het allemaal duidelijk. Is het hier niet, dan wel als we straks bij Hem zijn wanneer het leven op aarde ophoudt.

1Corinthiërs 13:12  / NBV
12 ‭‭Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben.‭ 

Om bij Hem te komen na dit aardse leven is het wel nodig dat je reageert op het antwoord dat Jezus geeft als Thomas Hem vraagt hoe je kunt weten wat de weg daar naartoe is. 

Johannes 14:5-6  / NBV
5 ‭‭Toen zei Tomas: ‘Wij weten niet eens waar u naartoe gaat, Heer, hoe zouden we dan de weg daarheen kunnen weten?’‭ 6 ‭‭Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.‭ 

Een vraag en het antwoord van Jezus. Ik hoor om me heen veel antwoorden van mensen op deze vraag, maar er is maar één antwoord dat telt en dat is het antwoord van Jezus. Hij alleen is de weg naar de hemel. Niemand komt bij de Vader dan door Hem. Dat is zijn antwoord!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand