Elke stap

Spreuken 14:15-18. Welke verstandige stappen ga jij vandaag zetten?

15 ‭‭Wie onnozel is, hecht aan ieder woord geloof, 
‭wie verstandig is, let op elke stap.
‭‭ 16 ‭‭Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg, 
‭een dwaas is roekeloos, en waant zich nog veilig ook.
‭‭ 17 ‭‭Wie onbesuisd is, handelt dwaas, 
‭wie berekenend is, maakt zich gehaat. 
‭‭ 18 ‭‭Dwaasheid wacht wie onbezonnen leeft, 
‭een verstandig iemand wordt gekroond met kennis.

Een gebed bij elke stap.


De verzen van vandaag uit Spreuken zetten weer een aantal zaken scherp tegenover elkaar. Verstandig en wijs tegenover onnozel, dwaas, roekeloos en onbezonnen.
Ik werd getroffen door de woorden ‘elke stap’ en vroeg me af of God de regie heeft van elke stap in mijn leven, elke keuze die ik maak. Een gebed bij elke stap. ‘Heer help me om vandaag bij elke stap die ik zet te bidden: Wat wilt U dat ik doen zal?’

Hebreeën 12:2  / NBV
2 ‭‭Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God.‭ 

WWJD, ooit een rage met polsbandjes en kettinkjes. What Would Jesus Do? Een verstandige vraag bij elke stap die je zet.




‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand