Vreugde

Spreuken 10:1. Hoe kun jij je ouders en/of je Vader in de hemel vandaag vreugde geven?

1 ‭‭Hier volgen spreuken van Salomo. 
‭Een wijze zoon geeft zijn vader veel vreugde, 
‭een dwaze zoon bezorgt zijn moeder verdriet.

Ik wil wonen in uw huis, al de dagen van mijn leven.


Hoe kan ik mijn moeder op dit moment vreugde geven? Een lastige vraag, omdat ze op dit moment in een situatie zit waar ze erg verdrietig van is en wordt. Wat wel helpt is om samen de Heer te zoeken in de nood. Gelukkig kent mijn moeder de Heer en dat bindt ons samen. Maar als dat moment van samen je zelfs ontnomen wordt door de Corona-maatregelen, is het wel heel lastig om vreugde te geven en voor mijn moeder om haar vreugde te vinden in de Heer. Dan houdt je je samen op afstand vast aan de belofte van de Heer:

Psalmen 68:19  / NBV
19 ‭‭‭(68:20)‭ Geprezen zij de Heer, dag aan dag, 
‭deze God draagt ons en redt ons, ‭sela‭

Ik weet niet hoe jouw relatie met je ouders is en of ze nog leven. Of jij ze vreugde kunt of wilt geven. Wat ik wel weet is dat we een hemelse Vader hebben die al onze lofprijs waard is en die we vreugde kunnen geven door de hele weg te gaan die Hij voor ons bereid heeft. Ik moest daarbij denken aan de tabernakel. Het laatste voorwerp voordat je het Heilige der Heilige binnen kunt treden is het reukofferaltaar. Een lieflijke geur Voorne Heer. Hem vreugde geven. De weg naar het reukofferaltaar is de vreugde die je Hem kunt geven:
* Door de poort: Jezus is de deur. Ga bij Hem naar binnen. Dat geeft de Vader vreugde.
* Brandofferaltaar: Vergeving van zonden, vrijheid door het offer wat Jezus bracht aan het kruis. Accepteer het, dat heeft de Vader vreugde.
* Wasvat: Reinheid in je handel en wandel. Laat je reinigen, dat geeft de Vader vreugde.
* Kandelaar: Vol van de Heilige Geest je licht laten schijnen in deze donkere wereld. Dat heeft de Vader vreugde.
* Tafel met toonbroden: Je dagelijks voeden met het Woord van God. Dat geeft de Vader vreugde.
* Reukofferaltaar: Je in aanbidding buigen voor de Allerhoogste en Hem geven wat Hem toekomt, je hele leven. Dat geeft de Vader vreugde.
* Ark van het Verbond: Leven in zijn nabijheid. Dat geeft de Vader vreugde.

MattheĆ¼s 28:20b  / NBV
En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’‭ 

‭‭ 

‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand