Rechtvaardigheid

Spreuken 10:2-3. Wat houdt rechtvaardigheid in?

2 ‭‭Oneerlijk verkregen rijkdom baat je niet, 
‭rechtvaardigheid redt van de dood.
‭‭ 3 ‭‭De ‭HEER‭ laat een rechtvaardige geen honger lijden, 
‭hij geeft niet toe aan de begeerte van een goddeloze.
‭‭ 
Ik geloof dat ik gerechtvaardigd ben.

Wie kan van zichzelf zeggen dat hij rechtvaardig is? Kijken we naar ons leven dan zien we een hoop onrechtvaardigheid, want .....

Romeinen 3:23  / NBV
23 ‭‭Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God;‭ 

Puntkomma! De zin is nog niet af. Er is hoop en het geheim wordt ontsluierd in vers 24:

Romeinen 3:24  / NBV
24 ‭‭en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost.‭ 

We zijn rechtvaardig verklaard, omdat Jezus rechtvaardig is en Hij in ons woont als we in Hem geloven. Wat een geheim! 
Dat ontslaat je echter niet van de plicht om als een rechtvaardige te wandelen. Je rijkdom eerlijk te vergaren en nog zoveel andere rechtvaardige daden. Ik vergelijk het altijd met een wielrenner. Je bent wielrenner, omdat je aan de wielerploeg toegevoegd bent. Die titel is binnen! Er moet alleen nog wel gefietst worden om de eindstreep te halen. Hard werken dus! 
Je bent rechtvaardig, omdat je rechtvaardigenploeg toegevoegd bent. Die titel is binnen! Er moet alleen nog wel rechtvaardig geleefd worden om de eindstreep te halen. Hard werken dus. Samen met je coach, Jezus!

Filippenzen 2:12-13  / NBG51
12 ‭‭Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven,‭ 13 ‭‭want God is het, die om zijn welbehagen ‭zowel‭ ‭het‭ willen als het werken in u werkt.‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand