Lokt

Spreuken 9:13-18. Hoe kun jij voorkomen dat je weggelokt wordt van het goede leven met de Heer?

13 ‭‭Vrouwe Dwaasheid bazelt maar, 
‭door haar domheid heeft ze nergens weet van.
‭‭ 14 ‭‭Ze zit bij de deur van haar huis, 
‭in een zetel, hoog in de stad.
‭‭ 15 ‭‭Ze roept naar de voorbijgangers, 
‭naar hen die rechtdoor willen gaan: 
‭‭ 16 ‭‭‘Onnozele mensen, kom toch deze kant op.’ 
‭Wie geen verstand heeft roept ze toe:
‭‭ 17 ‭‭‘Gestolen water smaakt verrukkelijk, 
‭geroofd brood is een lekkernij.’ 
‭‭ 18 ‭‭Maar wie zij naar zich toe lokt 
‭weet niet dat hij afdaalt naar de schimmen, 
‭hij daalt af tot in het dodenrijk.‭ 

Kracht van de Vader, de Zoon en de Geest


Er is maar één remedie om te voorkomen dat je weggelokt wordt van het rechte pad van de Heer en afdaalt naar de schimmen en het dodenrijk: Blijf dicht bij de Heer! Dan moet ik altijd denken aan een objectles die ik lang geleden gezien heb en zelf regelmatig gebruikt heb. Neem een ijzeren staaf en houten lucifers of sateprikkers. Op zichzelf gezien zijn lucifers breekbaar. Ook wanneer je er meerdere bij elkaar doet. Alleen ben je dus kwetsbaar. Plaats de lucifer tegen de ijzeren staaf en de situatie is heel anders. Ineens is die dan onbreekbaar. Een kwetsbaar mens in eenheid met Jezus is niet te breken. Blijf dus dicht bij de Heer!

Johannes 15:4-5  / NBV
4 ‭‭Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven.‭ 5 ‭‭Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.‭ 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand