Gelukkig leven

Spreuken 10:12-18. Ben jij gelukkig en waar is dat geluk te vinden?

12 ‭‭Haat brengt ruzie voort, 
‭liefde dekt alle fouten toe.
‭‭ 13 ‭‭Een verstandig mens spreekt wijze woorden, 
‭een dwaas verdient de stok. 
‭‭ 14 ‭‭Een wijze loopt niet met zijn kennis te koop, 
‭het gebazel van een dwaas leidt tot een ramp.
‭‭ 15 ‭‭Het bezit van een rijkaard is zijn vesting, 
‭de armoede van een arme een ruïne.
‭‭ 16 ‭‭Het loon van een rechtvaardige is een gelukkig leven, 
‭goddeloosheid leidt alleen tot zonde.
‭‭ 17 ‭‭Wie zich laat terechtwijzen, is op weg naar een gelukkig leven, 
‭wie zich niet berispen laat, bevindt zich op een dwaalspoor.
‭‭ 18 ‭‭Wie heimelijk haat is een huichelaar, 
‭wie openlijk lastert een dwaas. 

Mijn geluk


Ben ik gelukkig? Jazeker! Waar heb ik dat geluk gevonden? Bij Jezus! Gerechtvaardigd door het geloof, gevormd en gekneed in het leven en steeds weer opnieuw kiezend voor een leven van liefhebben, zoeken naar wijsheid, bescheidenheid, koesteren wat ik heb ontvangen en afkeren van het kwaad heeft mij het geluk gebracht dat ik nu ervaar. Is het leven dan makkelijk? Nee! De moeite waard? Zeker, met Jezus aan boord meer dan de moeite waard. Hier schrijft een gelukkig mens. En jij, ben jij gelukkig?
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand