Vertrouwen

Spreuken 8:1-11. Op welk woord van God vertrouw jij vandaag?

1 ‭‭Roept Wijsheid niet, 
‭laat Inzicht haar stem niet horen?
‭‭ 2 ‭‭Wijsheid heeft zich opgesteld op een heuvel langs de weg, 
‭bij het kruispunt van de wegen.
‭‭ 3 ‭‭Bij de poorten van de stad, bij de ingang, 
‭bij de toegangswegen klinkt haar stem:
‭‭ 4 ‭‭‘Mensen, tot jullie roep ik, 
‭ik richt mij tot iedereen.
‭‭ 5 ‭‭Onnozele mensen, word toch eens verstandig, 
‭dwazen, denk eens na!
‭‭ 6 ‭‭Luister, ik vertel je waardevolle dingen, 
‭mijn woorden zijn oprecht. 
‭‭ 7 ‭‭Mijn mond verkondigt slechts de waarheid, 
‭mijn lippen haten onbetrouwbaarheid.
‭‭ 8 ‭‭Op mijn uitspraken kun je vertrouwen, 
‭niets is vals en krom.
‭‭ 9 ‭‭Wie inzicht heeft vindt ze duidelijk, 
‭ze zijn eenvoudig voor wie kennis heeft verworven.
‭‭ 10 ‭‭Stel mijn lessen boven zilver, 
‭mijn kennis boven zuiver goud.
‭‭ 11 ‭‭Wijsheid is kostbaarder dan edelstenen, 
‭alles wat je ooit zou kunnen wensen 
‭valt bij wijsheid in het niet.’
‭‭ 
Ik vertrouw op U vandaag.


U laat zien wat het geheim is:
Te vertrouwen op uw Woord.
U te zoeken in de morgen,
te geloven dat U hoort.

Ik vertrouw op U vandaag.
Geef U de hoogste plaats vandaag.
Wil leven tot uw eer vandaag.
Dank U vader voor vandaag.

Luister maar naar het lied van vandaag.

Spreuken over het aannemen van goede raad.

Spreuken 11:14  / NBV

14 ‭‭Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, 

een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

 

Spreuken 12:15  / NBV

15 ‭‭Een dwaas denkt dat hij de juiste weg gaat, 

wie wijs is, luistert naar goede raad.

 

Spreuken 13:10  / NBV

10 ‭‭Betweters maken ruzie, 

wie goede raad ter harte neemt, is wijs.

 

Spreuken 15:22  / NBV

22 ‭‭Bij gebrek aan overleg mislukken plannen, 

ze slagen door ampel beraad. 

 

Spreuken 19:20-21  / NBV

20 ‭‭Luister naar raad, laat je onderwijzen, 

uiteindelijk maakt het je wijs. 

‭‭ 21 ‭‭Een mens maakt allerlei plannen, 

wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER.

 

Spreuken 20:18  / NBV

18 ‭‭Een plan komt tot stand door overleg, 

bereid een oorlog dus goed voor. 

 

Spreuken 22:28  / NBV

28 ‭‭Verplaats geen oude grenzen, 

je voorouders hebben ze vastgesteld.

 

Spreuken 23:10  / NBV

10 ‭‭Verleg geen oude grenzen, 

schend de akkers van wezen niet.

 

Spreuken 23:12  / NBV

12 ‭‭Heb een open oor voor onderricht, 

en een open geest voor kennis.

 

Spreuken 24:6  / NBV

‭‭Voer een oorlog met beleid, 

je zegeviert dankzij een keur van raadgevers. 

 

Spreuken 29:1  / NBV

‭‭Wie vaak terechtgewezen wordt en toch hardnekkig blijft, 

wordt plotseling geveld, zonder kans op redding. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand