Woorden

Job 32:15-22. Wat is de kracht van woorden en wat voor invloed heeft die kracht in jouw leven gehad?

15 ‭‭Ze zijn verslagen, weten niets meer te zeggen; 
‭de woorden laten hen in de steek.
‭‭ 16 ‭‭Zou ik dan wachten, nu zij niets meer zeggen 
‭en hun zwijgen steeds langer voortduurt?
‭‭ 17 ‭‭Nu is het mijn beurt om te spreken, 
‭ik wil ook mijn mening geven.
‭‭ 18 ‭‭Ik ben boordevol woorden, 
‭mijn hart popelt van ongeduld.
‭‭ 19 ‭‭Mijn binnenste is als jonge wijn die niet kan ademen, 
‭mijn buik als een volle wijnzak die bijna openbarst.
‭‭ 20 ‭‭Laat mij spreken en mijn gevoelens luchten, 
‭ik zal het woord nemen en zeggen wat ik denk.
‭‭ 21 ‭‭Ik kies geen partij, voor niemand, 
‭ik zal niemand naar de mond praten. 
‭‭ 22 ‭‭Want ik weet dat als ik al kon vleien, 
‭mijn maker mij onmiddellijk zou wegvagen.

Ik dank U voor de kracht die ik vind in uw woord.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand