Ieder

Job 29:7-17. Hoe sta jij bekend bij de mensen om je heen?

7 ‭‭Wanneer ik naar de stadspoort ging 
‭om mijn plaats op het plein in te nemen,
‭‭ 8 ‭‭trokken de jongeren zich terug zodra ze me zagen, 
‭en stonden de ouderen op om mij te begroeten.
‭‭ 9 ‭‭De aanzienlijken staakten hun gesprekken 
‭en legden eerbiedig een hand op hun mond,
‭‭ 10 ‭‭de stemmen van de edelen verstomden 
‭en hun tong kleefde aan hun gehemelte. 
‭‭ 11 ‭‭Ieder die mij hoorde prees mijn woorden, 
‭ieder die mij zag had niets dan lof,
‭‭ 12 ‭‭omdat ik de arme redde die om hulp riep, 
‭en de wees die in de steek gelaten was.
‭‭ 13 ‭‭Ik werd gezegend door de stervende, 
‭in het hart van de weduwe bracht ik de vreugde terug.
‭‭ 14 ‭‭Ik kleedde mij in gerechtigheid en deze kleedde mij, 
‭het recht was mij een mantel en een tulband.
‭‭ 15 ‭‭Ogen was ik voor de blinde, 
‭voeten was ik voor de lamme.
‭‭ 16 ‭‭Voor de behoeftigen was ik een vader, 
‭ik verdedigde de zaak van vreemdelingen.
‭‭ 17 ‭‭Ik brak de kaken van de boosdoener 
‭en ontrukte de prooi aan zijn tanden. 
‭‭ 
Toon je liefde aan de ander.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort