Losgeld

Job 33:19-28. Wie is jouw pleitbezorger en hoeveel losgeld is er voor jou verkregen?

19 ‭‭Of de pijn op zijn ziekbed wijst hem terecht, 
‭de nooit aflatende strijd in zijn lichaam,
‭‭ 20 ‭‭waardoor hij geen voedsel verdraagt 
‭en walgt van zijn lievelingsgerecht. 
‭‭ 21 ‭‭Hij teert weg tot een schim van zichzelf, 
‭en zijn botten, eerst onzichtbaar, steken uit.
‭‭ 22 ‭‭Hij kruipt naar de afgrond, 
‭nadert de herauten van de dood.
‭‭ 23 ‭‭Maar als hij een pleitbezorger heeft, 
‭een die zijn voorspraak is, één uit duizenden, 
‭om van zijn onschuld te getuigen,
‭‭ 24 ‭‭en als God hem welgezind is en zegt: 
‭“Laat niet toe dat hij in de afgrond afdaalt, 
‭ik heb een losgeld voor hem verkregen, ”
‭‭ 25 ‭‭dan krijgt hij weer vlees op zijn botten als vroeger 
‭en keert hij terug naar de kracht van zijn jeugd.
‭‭ 26 ‭‭Hij bidt weer tot God en God is hem gunstig gezind, 
‭hij roept het uit van vreugde en verschijnt voor hem, 
‭want hij wordt door God in ere hersteld.
‭‭ 27 ‭‭Dan zingt hij het uit en zegt tegen ieder: 
‭“Ik heb gezondigd, wat recht is maakte ik krom, 
‭maar het werd mij niet aangerekend.
‭‭ 28 ‭‭Hij redde mij van de val in de afgrond, 
‭opdat ik zal leven en van het licht genieten.”

Ik ben vrijgekocht!


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand