Vertrouw

Job 31:24-32. Waarop vertrouw jij vandaag?

24 ‭‭Heb ik mijn hoop gevestigd op goud, 
‭van het fijnste goud gezegd: “Daarop vertrouw ik”?
‭‭ 25 ‭‭Heb ik mij verheugd over mijn vermogen, 
‭omdat ik eigenhandig zoveel had verworven?
‭‭ 26 ‭‭Keek ik ooit naar de zon, haar stralende licht, 
‭naar de maan in haar wassende pracht,
‭‭ 27 ‭‭terwijl mijn hart zich heimelijk liet lokken 
‭en ik in verering mijn mond op mijn hand drukte?
‭‭ 28 ‭‭Ook dat zou een misdrijf zijn dat bestraft moet worden, 
‭want dan zou ik God daar boven verloochend hebben.
‭‭ 29 ‭‭Verheugde ik mij over de ondergang van mijn vijand, 
‭juichte ik wanneer hij door het kwaad getroffen werd?
‭‭ 30 ‭‭Nooit heb ik mijn mond laten zondigen 
‭door met een vloek zijn leven te verlangen.
‭‭ 31 ‭‭Zullen mijn verwanten niet getuigen: 
‭“Ieder deed zich te goed aan het vlees van zijn kudden”?
‭‭ 32 ‭‭Geen vreemdeling liet ik buiten overnachten, 
‭voor elke reiziger opende ik mijn deuren.

Ik vertrouw op U vandaag.




‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand