Verbond

Job 31:1-8.
Welke verbonden zijn nodig (geweest) om je af te keren van de zonde?

1 ‭‭Ik heb een verbond gesloten met mijn ogen: 
‭nooit zal ik naar jonge vrouwen kijken.
‭‭ 2 ‭‭Wat heb ik van God in de hemel te verwachten, 
‭wat valt mij ten deel van de Ontzagwekkende daar boven?
‭‭ 3 ‭‭Wacht de boosdoener geen rampspoed, 
‭treft het ongeluk niet hen die onrecht doen?
‭‭ 4 ‭‭Ziet hij niet de wegen die ik ga, 
‭telt hij niet al mijn stappen?
‭‭ 5 ‭‭Heb ik het pad van het bedrog bewandeld, 
‭vluchtte ik ooit in de leugen? 
‭‭ 6 ‭‭Laat hij mij op een eerlijke weegschaal wegen, 
‭dan zal hij zien dat ik onschuldig ben.
‭‭ 7 ‭‭Als mijn voet is afgeweken van de goede weg, 
‭als mijn hart heeft toegegeven aan mijn oog, 
‭als er aan mijn hand een smet is blijven kleven,
‭‭ 8 ‭‭dan zal ik zaaien, maar anderen zullen eten, 
‭en wat ik voortbreng zal verdelgd worden.
‭‭ 
Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden en ik stel ook mijn verlangens onder de leiding van uw Geest.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand