Samen

Job 34:1-9. Hoe pak jij het oplossen van moeilijke vraagstukken aan?

1 ‭‭En Elihu vervolgde:
‭‭ 2 ‭‭‘Luister, wijzen, naar mijn woorden, 
‭jullie die alles weten, hoor wat ik zeg.
‭‭ 3 ‭‭Want het oor toetst de woorden, 
‭zoals het gehemelte het voedsel proeft. 
‭‭ 4 ‭‭Laten we samen onderzoeken wat juist is, 
‭laten we met elkaar vaststellen wat goed is.
‭‭ 5 ‭‭Welnu, Job heeft gezegd: “Ik sta in mijn recht, 
‭maar God heeft het mij onthouden.
‭‭ 6 ‭‭Ondanks mijn gelijk ga ik voor leugenaar door; 
‭een dodelijke pijl heeft mij getroffen, al heb ik niets misdaan.”
‭‭ 7 ‭‭Is er een tweede zoals Job, 
‭die zijn dorst met laster lest,
‭‭ 8 ‭‭die zich onder de onrechtplegers schaart 
‭en omgaat met wettelozen?
‭‭ 9 ‭‭Want hij heeft gezegd: 
‭“Het baat de mens niet om bevriend te zijn met God.”
‭‭ 
Samen, één door de Geest.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand