Jong en oud

Job 32:6-14. Hoe is de relatie tussen jong en oud in jouw familie en kerk?

6 ‭‭En Elihu, de zoon van Barachel uit Buz, nam het woord: 
‭‘Ik ben nog jong, en jullie zijn oud, 
‭daarom hield ik mij stil. 
‭In jullie bijzijn durfde ik mijn mening niet te geven.
‭‭ 7 ‭‭Ik zei bij mezelf: Laat de ouderdom spreken, 
‭laat de jaren hun wijsheid verkondigen.
‭‭ 8 ‭‭Maar het is de geest van God in de mens, 
‭de adem van de Ontzagwekkende die inzicht brengt.
‭‭ 9 ‭‭Niet de ouderdom maakt wijs, 
‭de jaren leiden niet vanzelf tot een juist oordeel.
‭‭ 10 ‭‭Daarom zeg ik: luister naar mij, 
‭nu zal ook ik mijn mening geven.
‭‭ 11 ‭‭Ik heb gewacht totdat jullie waren uitgesproken; 
‭ik heb jullie redenaties aangehoord, 
‭tot het jullie aan woorden begon te ontbreken.
‭‭ 12 ‭‭Ik heb aandachtig geluisterd 
‭en zag dat niemand Job terecht kon wijzen; 
‭niemand kon weerleggen wat hij beweerde.
‭‭ 13 ‭‭Maar zeg niet: “Wij hebben de wijsheid in hem gevonden; 
‭alleen God kan hem weerspreken, niet een mens.”
‭‭ 14 ‭‭Job heeft zijn woorden niet tot mij gericht 
‭en ik zal hem niet op jullie manier antwoorden.
‭‭ 
Kom, jong en oud, en ontvang de genade van God.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand