Oppermacht

Job 31:16-23. Hoe toont God zijn oppermacht in jouw leven?

16 ‭‭Onthield ik aan de armen ooit waar ze om vroegen, 
‭liet ik de ogen van weduwen versmachten?
‭‭ 17 ‭‭At ik mijn brood alleen, 
‭deelde ik het niet met wezen?
‭‭ 18 ‭‭Hadden zij van kindsbeen geen vader in mij, 
‭stond ik weduwen niet van jongs af bij?
‭‭ 19 ‭‭Als ik een zwerver zag die geen kleren had, 
‭een verschoppeling die zich met niets kon bedekken,
‭‭ 20 ‭‭zegende hij mij dan niet met heel zijn hart, 
‭wanneer hij zich warmde met de wol van mijn schapen?
‭‭ 21 ‭‭Als ik mijn vuisten tegen wezen heb gebald, 
‭omdat de rechters in de poort mijn vrienden waren,
‭‭ 22 ‭‭mogen mijn schouders dan ontwricht worden 
‭en mijn arm doormidden breken bij de elleboog–
‭‭ 23 ‭‭want één ding vrees ik: een door God gezonden ramp–
‭tegen zijn oppermacht ben ik niet opgewassen.

Groot en machtig is Hij.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand