Strijd

Job 33:1-7. Met welke strijd heb je als kind van God te maken en hoe stel je je teweer?

1 ‭‭Welnu, Job, hoor mij aan, 
‭luister naar wat ik te berde breng.
‭‭ 2 ‭‭Dit is wat ík te zeggen heb, 
‭de woorden liggen op mijn tong.
‭‭ 3 ‭‭Ik zal oprecht spreken, vanuit mijn hart, 
‭ik zal met een eerlijk oordeel komen.
‭‭ 4 ‭‭De geest van God heeft mij gemaakt, 
‭de adem van de Ontzagwekkende doet mij leven.
‭‭ 5 ‭‭Als je daartoe in staat bent, antwoord mij; 
‭maak je klaar voor de strijd, stel je teweer.
‭‭ 6 ‭‭Voor God zijn wij elkaars gelijken, 
‭jij bent net als ik uit leem gevormd. 
‭‭ 7 ‭‭Laat angst voor mij je niet verlammen, 
‭mijn hand zal niet zwaar op je drukken.
‭‭ 
Hemelse wapens, klaar voor de strijd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand