Als

Job 31:9-15. Wat is het effect van vreemdgaan en anderen onheus bejegenen op je geestelijk leven en relaties?

9 ‭‭Als mijn hart zich door een vrouw heeft laten lokken 
‭en ik geloerd heb bij mijn buurmans deur,
‭‭ 10 ‭‭laat mijn vrouw dan koren malen voor een vreemde, 
‭laat anderen maar bij haar liggen,
‭‭ 11 ‭‭want het zou een schanddaad zijn, 
‭een misdrijf dat bestraft moet worden, 
‭‭ 12 ‭‭een vuur dat een mens de afgrond in drijft, 
‭dat de oogst verdelgt tot aan de wortels.
‭‭ 13 ‭‭Als ik mijn slaaf of slavin ooit hun recht ontzegd heb 
‭wanneer wij van mening verschilden,
‭‭ 14 ‭‭wat zal ik dan beginnen als God voor mij oprijst, 
‭en als hij mij ondervraagt–wat kan ik dan antwoorden?
‭‭ 15 ‭‭Maakte hij hen in de moederschoot niet net als mij, 
‭vormde een en dezelfde ons niet eender in de moederbuik?

Behoed mij o God, ik schuil bij U.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand