Trooster

Job 29:18-25. Welke troostende woorden en/of daden heb jij voor de treurenden?

18 ‭‭En ik zei bij mezelf: Ik zal sterven in mijn nest, 
‭als een feniks zal ik mijn dagen vermenigvuldigen,
‭‭ 19 ‭‭met mijn wortels gestrekt naar het water 
‭en de dauw van de nacht op mijn takken,
‭‭ 20 ‭‭met mijn eer die nooit zal verbleken, 
‭de boog in mijn hand steeds weer gespannen.
‭‭ 21 ‭‭Zij luisterden vol verwachting naar mij, 
‭ze zwegen om te horen wat ik hun zou raden.
‭‭ 22 ‭‭Wanneer ik had gesproken waren ze stil, 
‭mijn woorden daalden zacht op hen neer.
‭‭ 23 ‭‭En ze keken naar mij uit als naar de regen, 
‭ze openden hun mond als voor de lentedruppels.
‭‭ 24 ‭‭Ik lachte hun toe–zij waren verrast, 
‭en deden alles om mij niet te misnoegen.
‭‭ 25 ‭‭Ik wees hun de weg en nam plaats als hun leider, 
‭zoals een koning bij zijn legers woont, 
‭ik was de trooster van de treurenden.
‭‭ 
Troost de treurende ziel en richt de rouwenden op.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort