Fier

Job 31:33-40. Hoe treed jij God tegemoet?

33 ‭‭Heb ik als anderen mijn overtredingen verhuld 
‭en mijn zonden weggeborgen in mijn binnenste,
‭‭ 34 ‭‭omdat ik in angst en beven voor de menigte verkeerde 
‭en de verachting van anderen mij angst aanjoeg, 
‭zodat ik mij stilhield en geen stap naar buiten deed?
‭‭ 35 ‭‭O, wilde er maar iemand luisteren! 
‭Ik sta in voor wat ik heb gezegd. 
‭Laat nu de Ontzagwekkende antwoord geven, 
‭laat mijn tegenstander zijn klacht boekstaven!
‭‭ 36 ‭‭Dan zou ik die op mijn schouders dragen, 
‭als een krans zou ik hem om mijn hoofd vlechten.
‭‭ 37 ‭‭Ik kan van al mijn gangen rekenschap afleggen, 
‭fier als een vorst treed ik hem tegemoet.
‭‭ 38 ‭‭Als mijn akkers ooit geroepen hebben om vergelding, 
‭als uit hun voren een jammerklacht is opgestegen,
‭‭ 39 ‭‭als ik hun vruchten heb verteerd zonder te betalen 
‭en de boeren tot wanhoop heb gebracht–
‭‭ 40 ‭‭mogen er dan dorens opschieten in plaats van tarwe 
‭en woekerkruid in plaats van gerst.’  Hier eindigen de woorden van Job.‭ 

Ik kom tot U met een open hart.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand