Eer

Job 30:15-31. Wat is jouw eer?

15 ‭‭Verschrikkingen storten zich over me uit, 
‭mijn eer wordt weggevaagd als door de wind, 
‭als een wolk vervliegt mijn aanzien.
‭‭ 16 ‭‭Nu stroomt het leven uit mij weg, 
‭ik ontsnap niet meer aan mijn ellende. 
‭‭ 17 ‭‭’s Nachts jaagt hij helse pijnen door mijn botten, 
‭het bloed in mijn aderen komt niet tot rust.
‭‭ 18 ‭‭Hij rukt met geweld aan mijn kleed, 
‭omklemt mij met de kraag van mijn mantel.
‭‭ 19 ‭‭Hij heeft me neergesmeten in het slijk 
‭en ik ben als stof, als as geworden.
‭‭ 20 ‭‭Ik roep u om hulp, maar u antwoordt niet; 
‭ik sta voor u, maar u wilt mij niet zien.
‭‭ 21 ‭‭U bent wreed voor mij geworden, 
‭met al uw kracht hebt u zich tegen mij gekeerd.
‭‭ 22 ‭‭U tilt me op en laat me rijden op de wind, 
‭uw woedende storm schudt mij heen en weer.
‭‭ 23 ‭‭Ja, ik weet dat u mij naar de dood drijft, 
‭naar het huis van samenkomst voor alle levenden.
‭‭ 24 ‭‭Maar keert men zich tegen een mens in nood, 
‭wanneer hij, de ondergang nabij, om hulp roept?
‭‭ 25 ‭‭Heb ik niet gehuild om wie in nood verkeerde? 
‭Had ik geen medelijden met de behoeftige?
‭‭ 26 ‭‭Ik hoopte op het goede, maar het kwade kwam, 
‭het licht verwachtte ik, maar de duisternis brak aan.
‭‭ 27 ‭‭Heel mijn binnenste is in beroering, ik ken geen rust; 
‭ik zie slechts dagen van ellende naderen.
‭‭ 28 ‭‭In het zwart gehuld dool ik rond, van licht verstoken, 
‭ik sta op in de vergadering en roep om hulp.
‭‭ 29 ‭‭Een broeder van de jakhals ben ik geworden, 
‭een metgezel van de struisvogels.
‭‭ 30 ‭‭Mijn huid is verschroeid en schilfert, 
‭koorts verteert mijn gebeente. 
‭‭ 31 ‭‭Mijn lier is geworden tot rouwinstrument, 
‭mijn fluit tot de stem van de treurenden.

Eer en glorie van de mens is niet waar ik naar op zoek ben.



‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort