Grenzen

Job 30:1-14. Welke grenzen hanteer jij in je leven en wat doe je als mensen daar overheen gaan?

1 ‭‭Maar nu bespotten ze mij, 
‭mannen die minder jaren tellen dan ik, zonen van vaders 
‭die zelfs de honden van mijn kudden onwaardig waren!
‭‭ 2 ‭‭Wat baat mij de kracht van hun handen, 
‭als al hun levenssap is weggevloeid? 
‭‭ 3 ‭‭Onmachtig door gebrek en honger 
‭stropen ze de woestijn af, 
‭in een donker vol onheil en troosteloosheid.
‭‭ 4 ‭‭Ze plukken melde en bladeren van struiken, 
‭de wortels van de brem zijn hun voedsel.
‭‭ 5 ‭‭Ze worden uit de gemeenschap gestoten, 
‭nagejouwd als dieven,
‭‭ 6 ‭‭en moeten wonen op de hellingen van het dal, 
‭in holen in de grond en tussen de rotsen.
‭‭ 7 ‭‭Ze kermen in het struikgewas, 
‭kruipen onder de distels bij elkaar,
‭‭ 8 ‭‭mannen zonder verstand en zonder aanzien, 
‭weggeslagen uit het land.
‭‭ 9 ‭‭En nu ben ik het onderwerp van hun spotlied, 
‭het mikpunt van hun lasterpraat.
‭‭ 10 ‭‭Van afschuw deinzen ze terug voor mij 
‭en niets weerhoudt hen mij in het gezicht te spuwen.
‭‭ 11 ‭‭God rukt mijn tentkoord los, hij vernedert mij, 
‭en zij overschrijden alle grenzen.
‭‭ 12 ‭‭Het gespuis aan mijn rechterhand dringt op, 
‭ze dwingen mij te vluchten, 
‭zetten de aanval in, tot mijn vernietiging.
‭‭ 13 ‭‭Mijn weg is versperd–de ondergang komt nader, 
‭en er is niemand die te hulp schiet.
‭‭ 14 ‭‭Aanstormend in een woeste golf 
‭slaan ze een brede bres in mij.
‭‭ 
Leidt mij langs mijn belagers Heer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort