Ziel

Psalmen 42:1-5. Wat zou jij tegen jouw ziel willen zeggen?

1 ‭‭Voor de koorleider. Een kunstig lied van de Korachieten. 
‭‭(42:2)‭ Zoals een hinde smacht 
‭naar stromend water, 
‭zo smacht mijn ziel 
‭naar u, o God.
‭‭ 2 ‭‭‭(42:3)‭ Mijn ziel dorst naar God, 
‭naar de levende God, 
‭wanneer mag ik nader komen 
‭en Gods gelaat aanschouwen? 
‭‭ 3 ‭‭‭(42:4)‭ Tranen zijn mijn brood, 
‭bij dag en bij nacht, 
‭want heel de dag hoor ik zeggen: 
‭‘Waar is dan je God?’
‭‭ 4 ‭‭‭(42:5)‭ Weemoed vervult mijn ziel 
‭nu ik mij herinner hoe 
‭ik meeliep in een dichte stoet 
‭en optrok naar het huis van God–
‭een feestende menigte, 
‭juichend en lovend.
‭‭ 5 ‭‭‭(42:6)‭ Wat ben je bedroefd, mijn ziel, 
‭en onrustig in mij. 
‭Vestig je hoop op God, 
‭eens zal ik hem weer loven, 
‭mijn God die mij ziet en redt. 
‭‭ 
Vestig je hoop toch op God?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand