Ontferming

Psalmen 40:11-17. Waar is de ontferming van de Heer in jouw leven zichtbaar?

11 ‭‭‭(40:12)‭ U, ‭HEER‭, 
‭u weigert mij uw ontferming niet, 
‭uw liefde en uw trouw 
‭zullen mij steeds bewaren,
‭‭ 12 ‭‭‭(40:13)‭ ook nu rampen mij omringen, 
‭talloos vele, 
‭nu mijn zonden mij achtervolgen 
‭en ik geen uitweg zie, 
‭nu ze talrijker zijn dan de haren op mijn hoofd 
‭en de moed mij is ontzonken.
‭‭ 13 ‭‭‭(40:14)‭ Wil uitkomst brengen, ‭HEER‭, 
‭‭HEER‭, kom mij haastig te hulp.
‭‭ 14 ‭‭‭(40:15)‭ Laat beschaamd en vernederd worden 
‭wie mij naar het leven staan, 
‭met schande terugwijken 
‭wie mijn ongeluk zoeken,
‭‭ 15 ‭‭‭(40:16)‭ van schaamte verstommen 
‭wie de spot met mij drijven.
‭‭ 16 ‭‭‭(40:17)‭ Wie bij u hun geluk zoeken 
‭zullen lachen en vrolijk zijn, 
‭wie van u hun redding verwachten 
‭zullen steeds weer zeggen: 
‭‘Groot is de ‭HEER‭.’
‭‭ 17 ‭‭‭(40:18)‭ Ik ben arm en zwak, 
‭Heer, denk aan mij. 
‭U bent mijn helper, mijn bevrijder, 
‭mijn God, wacht niet langer.
‭‭ 
Heer, ontferm u over ons.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand