Wijze woorden

Psalmen 49:1-6. Welke wijze woorden mag jij vandaag spreken en wat is de bron van die woorden?

1 ‭‭Voor de koorleider. Van de Korachieten, een psalm. 
‭‭(49:2)‭ Hoor, alle volken, 
‭luister, bewoners van de wereld,
‭‭ 2 ‭‭‭(49:3)‭ mensen, kinderen van Adam, 
‭rijk en arm, iedereen.
‭‭ 3 ‭‭‭(49:4)‭ Mijn mond spreekt wijze woorden, 
‭diepzinnig is wat mijn hart overpeinst,
‭‭ 4 ‭‭‭(49:5)‭ ik heb een open oor voor raadselspreuken, 
‭bij het spel op de lier onthul ik een geheim.
‭‭ 5 ‭‭‭(49:6)‭ Waarom zou ik vrezen in slechte tijden, 
‭als ik door uitbuiters word omringd,
‭‭ 6 ‭‭‭(49:7)‭ die vertrouwen op hun vermogen 
‭en pronken met hun rijkdom? 
‭‭ 
Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden, en ik stel ook mijn verlangens onder de leiding van uw Geest.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand