Geprezen

Psalmen 41:5-13. Wat is jouw lofprijs aan God in tijden van moeite en strijd?

5 ‭‭‭(41:6)‭ Mijn vijanden verwensen mij, ze zeggen: 
‭‘Wanneer sterft hij en verdwijnt zijn naam?’
‭‭ 6 ‭‭‭(41:7)‭ Wie mij bezoekt, heeft mooie woorden, 
‭maar zijn hart is vol kwade gedachten; 
‭staat hij buiten, hij spreekt ze uit.
‭‭ 7 ‭‭‭(41:8)‭ Wie mij haten hopen het ergste voor mij 
‭en fluisteren aan mijn bed tegen elkaar:
‭‭ 8 ‭‭‭(41:9)‭ ‘Een dodelijke kwaal heeft hem geveld, 
‭wie zo ziek ligt, staat nooit meer op.’
‭‭ 9 ‭‭‭(41:10)‭ Zelfs mijn beste vriend, 
‭op wie ik vertrouwde, die at van mijn brood, 
‭heeft zich tegen mij gekeerd.
‭‭ 10 ‭‭‭(41:11)‭ Toon mij, ‭HEER‭, uw genade en laat mij opstaan, 
‭dan zal ik hun geven wat ze verdienen.
‭‭ 11 ‭‭‭(41:12)‭ Hieraan zal ik weten dat u mij liefhebt: 
‭als mijn vijand niet langer juicht,
‭‭ 12 ‭‭‭(41:13)‭ als u mij bijstaat, omdat ik onschuldig ben, 
‭en mij voorgoed laat wonen in uw nabijheid.
‭‭ 13 ‭‭‭(41:14)‭ Geprezen zij de ‭HEER‭, de God van IsraĆ«l, 
‭van eeuwigheid tot eeuwigheid. 
‭Amen, amen.
‭‭ 
Geloofd zij de Heer, want ik ben van mijn vijanden verlost.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand