Hoogste vreugde

Psalmen 43:1-5. Wat/wie is jouw hoogste vreugde?

1 ‭‭Verschaf mij recht, o God, 
‭vecht voor mijn zaak. 
‭Bescherm mij tegen 
‭een liefdeloos volk, vol list en bedrog.
‭‭ 2 ‭‭U bent toch mijn God, mijn toevlucht, 
‭waarom wijst u mij af, 
‭waarom ga ik gehuld in het zwart, 
‭door de vijand geplaagd?
‭‭ 3 ‭‭Zend uw licht en uw waarheid, 
‭laten zij mij geleiden 
‭en brengen naar uw heilige berg, 
‭naar de plaats waar u woont.
‭‭ 4 ‭‭Dan zal ik naderen tot het altaar van God, 
‭tot God, mijn hoogste vreugde. 
‭Dan zal ik u loven bij de lier, 
‭God, mijn God.
‭‭ 5 ‭‭Wat ben je bedroefd, mijn ziel, 
‭en onrustig in mij. 
‭Vestig je hoop op God, 
‭eens zal ik hem weer loven, 
‭mijn God die mij ziet en redt. 
‭‭ 
God, mijn hoogste vreugde.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand