Besloten

Psalmen 40:1-5. Wat is het goede dat God voor ons besloten heeft?

1 ‭‭Voor de koorleider. Van David, een psalm. 
‭‭(40:2)‭ Vol verlangen heb ik op de ‭HEER‭ gewacht 
‭en hij boog zich naar mij toe, 
‭hij heeft mijn roep om hulp gehoord.
‭‭ 2 ‭‭‭(40:3)‭ Hij trok mij uit de kuil van het graf, 
‭uit de modder, uit het slijk. 
‭Hij zette mij neer op een rots, 
‭een vaste grond voor mijn voeten.
‭‭ 3 ‭‭‭(40:4)‭ Hij gaf mij een nieuw lied in de mond, 
‭een lofzang voor onze God. 
‭Mogen velen het zien vol ontzag 
‭en vertrouwen op de ‭HEER‭. 
‭‭ 4 ‭‭‭(40:5)‭ Gelukkig de mens 
‭die vertrouwt op de ‭HEER‭ 
‭en zich niet keert tot hoogmoedigen, 
‭tot hen die verstrikt zijn in leugens.
‭‭ 5 ‭‭‭(40:6)‭ Veel wonderen hebt u verricht, 
‭veel goeds voor ons besloten, 
‭‭HEER‭, mijn God. 
‭Niemand is te vergelijken met u! 
‭Wil ik erover spreken, ervan verhalen, 
‭het is te veel om op te sommen.

Wees stil voor zijn besluit.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand