God redt

Psalmen 50:16-23. Wat heb jij gezien van Gods redding?

16 ‭‭Maar tot wie kwaad doet zegt God: 
‭‘Wat baat het dat je mijn geboden opzegt 
‭en mijn verbond in de mond neemt?
‭‭ 17 ‭‭Je haat het als ik je terechtwijs, 
‭mijn woorden schuif je ter zijde. 
‭‭ 18 ‭‭Zie je een dief, je loopt met hem mee, 
‭en bij overspeligen ben je thuis. 
‭‭ 19 ‭‭Je gebruikt je mond voor lastertaal 
‭en verbindt je tong aan bedrog.
‭‭ 20 ‭‭Je getuigt tegen je eigen broer, 
‭werpt een smet op de zoon van je moeder.
‭‭ 21 ‭‭Zou ik dan zwijgen bij wat je doet, 
‭je denkt toch niet dat ik ben als jij? 
‭Ik klaag je aan, ik som je wandaden op.
‭‭ 22 ‭‭Begrijp dit goed, jullie die God vergeten, 
‭of ik verscheur je, en er is niemand die redt:
‭‭ 23 ‭‭wie een dankoffer brengt, geeft mij alle eer, 
‭wie zo zijn weg gaat, zal zien dat God redt.’

Hij redt!




‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand