Vertrouw

Psalmen 44:1-8. Waar vertrouwden jouw ouders en voorouders op en waar vertrouw jij vandaag op?

1 ‭‭Voor de koorleider. Van de Korachieten, een kunstig lied. 
‭‭(44:2)‭ God, met eigen oren hebben wij het gehoord, 
‭onze voorouders vertelden het ons door: 
‭de daden die u verrichtte in hun dagen, 
‭in de dagen van weleer.
‭‭ 2 ‭‭‭(44:3)‭ Om hén te planten hebt u volken verdreven, 
‭naties verslagen om ruimte te geven aan hén.
‭‭ 3 ‭‭‭(44:4)‭ Zij verkregen het land niet met het zwaard, 
‭niet hun eigen kracht heeft hen gered, 
‭maar uw rechterhand, uw arm, 
‭het licht van uw gelaat–u had hen lief.
‭‭ 4 ‭‭‭(44:5)‭ U, God, bent mijn koning, 
‭u beveelt de redding van Jakob. 
‭‭ 5 ‭‭‭(44:6)‭ Met u stoten wij onze belagers neer, 
‭met uw naam vertrappen wij onze tegenstanders.
‭‭ 6 ‭‭‭(44:7)‭ Het is niet mijn boog waarop ik vertrouw, 
‭niet mijn zwaard dat mij redt,
‭‭ 7 ‭‭‭(44:8)‭ u hebt ons gered van onze belagers, 
‭u liet onze haters beschaamd staan.
‭‭ 8 ‭‭‭(44:9)‭ God, wij loven u dag na dag, 
‭uw naam zullen wij altijd prijzen. ‭sela‭

Ik vertrouw op U vandaag.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand