Belooft

Psalmen 50:7-15. Wat heeft God aan jou beloofd en wat heb jij aan God beloofd?

7 ‭‭‘Luister, mijn volk, ik ga spreken, 
‭Israël, ik ga tegen je getuigen, 
‭ik, God, je eigen God.
‭‭ 8 ‭‭Ik klaag je niet aan om je offers, 
‭nooit dooft voor mij het offervuur. 
‭‭ 9 ‭‭Maar de stier uit je stal heb ik niet nodig, 
‭noch de bokken uit je kooien.
‭‭ 10 ‭‭Mij behoren de dieren van het woud, 
‭de beesten op duizenden bergen,
‭‭ 11 ‭‭ik ken alle vogels van het gebergte, 
‭wat beweegt in het veld is van mij.
‭‭ 12 ‭‭Had ik honger, ik zou het je niet zeggen, 
‭van mij is de wereld en wat daar leeft.
‭‭ 13 ‭‭Eet ik soms het vlees van stieren 
‭of drink ik het bloed van bokken?
‭‭ 14 ‭‭Breng God een dankoffer 
‭en doe wat je de Allerhoogste belooft.
‭‭ 15 ‭‭Roep mij te hulp in tijden van nood, 
‭ik zal je redden, en je zult mij eren.’
‭‭ 
Ik vertrouw op wat U belooft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand