Waarom?

Psalmen 42:6-11. Wat zijn jou waarom-vragen naar God?

6 ‭‭‭(42:7)‭ Mijn ziel is bedroefd, 
‭daarom denk ik aan u, 
‭hier in het land van de Jordaan, 
‭bij de Hermon, op de top van de Misar.
‭‭ 7 ‭‭‭(42:8)‭ De roep van vloed naar vloed, 
‭de stem van uw waterstromen–
‭al uw golven slaan 
‭zwaar over mij heen.
‭‭ 8 ‭‭‭(42:9)‭ Overdag bewijst de ‭HEER‭ mij zijn liefde, 
‭’s nachts klinkt een lied in mij op, 
‭een gebed tot de God van mijn leven.
‭‭ 9 ‭‭‭(42:10)‭ Tot God, mijn rots, wil ik zeggen: 
‭‘Waarom vergeet u mij, 
‭waarom ga ik gehuld in het zwart, 
‭door de vijand geplaagd?’
‭‭ 10 ‭‭‭(42:11)‭ Mij gaat door merg en been 
‭de hoon van mijn belagers, 
‭want ze zeggen heel de dag: 
‭‘Waar is dan je God?’
‭‭ 11 ‭‭‭(42:12)‭ Wat ben je bedroefd, mijn ziel, 
‭en onrustig in mij. 
‭Vestig je hoop op God, 
‭eens zal ik hem weer loven, 
‭mijn God die mij ziet en redt.
‭‭ 
God ziet en redt mij!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand