Verlies je geloof niet

 Johannes 16:1-5
Ik heb dit verteld omdat Ik wil voorkomen dat jullie je geloof verliezen. Want de Joden zullen jullie niet alleen uit de synagoge gooien, maar zelfs doden en dan denken zij ook nog God daarmee een grote dienst te bewijzen. Zij zullen dat doen, omdat zij de Vader en Mij niet kennen.
Ik zeg dit hierom: als één en ander gebeurt, zullen jullie je mijn woorden herinneren. Tot nu toe heb Ik hier niet over gezegd, omdat Ik nog bij jullie was. Maar nu ga Ik terug naar Hem die Mij gestuurd heeft en niemand vraagt waar Ik naartoe ga.

Dank U wel Heer Jezus voor deze waarschuwing. Ik wil mijn geloof niet verliezen door de moeilijkheden die ik moet doorstaan. Ik begrijp nu waarom de wereld zo vijandig is tegen de mensen die in U geloven. Dat gaat niet om ons, maar om U die in ons woont. Toen U hier op aarde was, waren de mensen vijandig tegen U, niet tegen uw leerlingen. Dat gebeurde pas nadat U naar de Vader terug was gegaan. Toen heeft U de Heilige Geest gegeven, uw Geest, en die leeft in ons. U leeft in ons en daarom is de vijandigheid van de wereld nu op ons gericht. Het gaat om U en U alleen. Ik weet dat ze mijn lichaam kunnen doden en schade aan kunnen richten in mijn ziel, mijn gevoel, wil en verstand. Maar de Geest kunnen ze niet doden. Niemand kan mij scheiden van uw liefde. Dat heb ik geleerd in uw Woord.

Romeinen 8:38
Ik ben ervan overtuigd dat niets ons kan scheiden  van Gods liefde. De dood niet, het leven niet, engelen niet, bovenaardse krachten niet, de dingen van vandaag niet, de dingen van morgen niet. Nee, er is geen enkele kracht die dat kan. Hoe hoog we zijn gestegen of in welke diepte wij ons ook bevinden, niets in de hele schepping kan ons scheiden van Gods liefde, die ons gegeven is in Christus Jezus, onze Heer. 

Ik ga nu de tijd nemen om te bidden voor degenen die mij beledigen en vervolgen. U roept ons niet op onze vijanden te haten, maar ze lief te hebben. Dat kan ik echt niet uit mezelf. Daarvoor heb ik de liefde die uitgestort is in mijn hart door de Heilige Geest, zo hard nodig. Vul mij van top tot teen met die liefde Heer en laten uw woorden waarheid worden in mijn leven:

Mattheüs 5:43-44
U hebt gehoord dat er gezegd is: U moet uw naaste liefhebben en uw vijand moet u haten. Maar Ik zeg u: Heb uw vijanden lief; zegen hen die u vervloeken; doe goed aan hen die u haten; en bid voor hen die u beledigen en u vervolgen.

[Neem de tijd om zo voor je vijanden te bidden] 

Ik kies er voor niet bang te zijn voor de dood. Ik heb het leven niet lief, maar houd van U en leef ik door uw liefde. Daarom ben ik niet bang voor satan en zijn demonen en trek ik elke dag opnieuw de geestelijke wapenrusting uit Efeziërs 6 aan. Daarom maak ik mij geen zorgen om de dingen van morgen, want vandaag bent U er om voor mij te zorgen en morgen bent U er ook weer. Daarom bid ik nu voor de dingen van vandaag in het geloof dat uw liefde mij door deze dag heen gaat leiden.

[Gebruik onderstaande tekst om de geestelijke wapenrusting aan te trekken en bid voor wat je vandaag gaat doen en wat de Heer op je pad gaat brengen]

DE GORDEL VAN DE WAARHEID DOE IK OM

Johannes 14:6
Jezus zegt: 
'Ik ben de weg, de waarheid en het leven. 
Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.‭'

Hij is mijn Heer, mijn Redder, mijn grootste Vriend!


HET BORSTPANTSER DER GERECHTIGHEID

Ik kan recht voor God staan 
door wat Jezus heeft gedaan. 
Hij droeg mijn zonden 
aan het kruis van Golgotha.

Efeziërs 1:7-8a
In hem zijn wij door zijn bloed verlost 
en zijn onze zonden vergeven, 
dankzij de rijke genade‭ 
die God ons in overvloed heeft geschonken.

Psalmen 139:23-24
Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, 
peil mij, weet wat mij kwelt,
zie of ik geen verkeerde weg ga, 
‭en leid mij over de weg die eeuwig is.

Wees even stil, kijk in je eigen hart en belijd je zonden.


SCHOENEN VAN HET EVANGELIE

Heer, wilt U vandaag mensen op mijn pad brengen, 
aan wie ik het evangelie kan vertellen?
Dank U wel Heer, dat U mij de kracht en de vrijmoedigheid geeft.

Filippenzen 4:13
Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft.‭ 


HET SCHILD VAN HET GELOOF

Het schild van het geloof hef ik op om elke pijl van de duivel af te weren. 
Iedere rotgedachte stuur ik weg in de naam van Jezus!

Jakobus 4:7
Onderwerp je dus aan God, 
en verzet je tegen de duivel, 
dan zal die van je wegvluchten.‭ 


DE HELM VAN DE REDDING 

De helm van de redding zet ik op mijn hoofd om mijn gedachten te beschermen. Heer, vul mijn gedachten met liefde, blijdschap en vrede.

Psalmen 140:8
HEER‭, mijn God, machtige redder, 
u beschermt mij op de dag van de strijd.


HET ZWAARD VAN DE GEEST

Het zwaard van de Geest is het Woord van God en het Woord zegt:

1Johannes 4:4b
Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.‭ 


HEILIGE GEEST

Vul mij van top tot teen, maak me vol van uw hemelse liefde en kracht.

Efeziërs 5:18b
Laat de Geest u vervullen‭.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand