Ik ben nooit alleen

Johannes 16:23-24

Als het zover is, hoeven jullie Mij niets meer te vragen. Luister goed, Ik zeg dat jullie dan alles rechtstreeks aan de Vader kunnen vragen en Hij zal het jullie geven in mijn naam. Tot nu toe hebben jullie nog niet in mijn naam gebeden. Bid en jullie zullen ontvangen. Dat zal jullie grote vreugde geven. 

 

Ja Heer, ik verlang naar die grote vreugde die ik mag ervaren wanneer gebeden verhoord worden. Ik verlang ernaar, dat de wonderen en de tekenen die gelovigen zullen volgen zichtbaar zullen worden in de stad waar ik woon. Vaak vraag ik mij af waarom dat nog niet het geval is en waarom mijn gebeden niet direct, zichtbaar verhoord worden. Ik wil daar niet teveel over nadenken, omdat ik geneigd ben het probleem in mezelf te zoeken. Ik zit dan in mijn denken snel op het spoor van zonden en ongeloof, maar proclameer dan wie ik ben in Christus: geheiligd, gezuiverd, geliefd, uw kind, verlost, vergeven, bestemd, erfgenaam, vol hoop, vol geloof, vol van de Geest en vol van uw waarheid.
Daarom bid ik in geloof en in uw naam de volgende gebeden:

[Neem de tijd om alles rechtstreeks aan de Vader te vragen in de naam van Jezus en ga staan op de beloftes die je net gelezen hebt]

 

  • De Vader zal het je geven in Jezus naam.
  • Je zult ontvangen.

 

In alles wat ik gebeden heb gaat het niet om mijn wil, maar om die van U, Vader in de hemel. Laat uw wil worden gedaan!

 

Johannes 16:25-28

Ik heb tot nu toe veel beeldspraak gebruikt, maar er komt een moment dat dat niet meer nodig is. Dan kan ik jullie zonder beperking over de Vader vertellen. Als het zover is, kunnen jullie in mijn naam bidden. Ik hoef dan niets meer voor jullie aan de Vader te vragen, want de Vader houdt Zelf van jullie omdat jullie van Mij houden en geloven dat Ik bij Hem vandaan kom. Ik ben van de Vader naar de wereld gekomen. Nu verlaat Ik de wereld en ga terug naar de Vader. 

 

Here Jezus, wat ben ik blij dat de Plaatsvervanger, de Heilige Geest, is gekomen en ook in mij woont, omdat ik in U geloof en van U houd. Het is dankzij de Heilige Geest dat ik geen beeldspraak meer nodig heb, maar direct kan begrijpen wat U zegt. Het is dankzij de Heilige Geest dat ik rechtstreeks kan bidden tot de Vader in uw naam, omdat U spreekt in en door mij. Het is dankzij de Heilige Geest dat ik U liefheb en daardoor geliefd ben bij de Vader, omdat uw liefde door de Heilige Geest is uitgestort in mijn hart. Het is dankzij de Heilige Geest dat ik geloof, omdat U gelooft in en door mij heen. Ik ben zo dankbaar Heer! Vul mij met uw Geest.

 

[Heb jij dat verlangen ook, bid dan om de vervulling met de Heilige Geest. Heb je de Heilige Geest nog niet ontvangen? Bekeer je dan, laat je dopen, geloof en ontvang de Heilige Geest] 

 

Johannes 16:29-33

Zijn leerlingen zeiden: 'Dat is tenminste niet zo onbegrijpelijk, nu spreekt U duidelijke taal. Wij weten nu dat U alles weet en dat niemand U iets hoeft te vragen. Daarom geloven wij dat U van God komt.' 
'Geloven jullie het nu eindelijk?' antwoordde Jezus. Er komt een tijd dat jullie uiteengejaagd worden, dan gaat ieder zijn eigen weg en laat Mij in de steek. Maar echt alleen zal Ik niet zijn, omdat de Vader bij Mij is. Dit heb Ik jullie verteld, omdat Ik wil dat jullie mijn vrede bewaren. In de wereld zullen jullie het zwaar te verduren krijgen. Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen.'

 

Dank U wel Heer. De Heilige Geest spreekt duidelijke taal. Ook ik geloof dat U de Zoon van God bent. Dat geloof ik al heel lang, vanaf mijn kindertijd. Dat er tegenstand is, heb ik wel ervaren in mijn leven. Al die verleidingen om ons heen die ons afhouden van een diepe, innige relatie met U. Ik verlang ook vandaag naar die vertrouwelijke omgang met U. Toont U mij de paden die ik daarvoor gaan moet Heer. Wijst U mij de weg van uw waarheid. Helpt U mij al de tijd die ik heb zinvol te besteden. 

Dank U wel dat ik nooit alleen ben. U bent altijd bij mij. Daarom is uw naam ook Immanuël: God met ons. 

Als ik afdwaal, bent U daar om me weer op de juiste weg te leiden. Wilt U dat willen en werken ook in mij blijven uitwerken? 

Als U zegt dat U al de dagen van ons leven bij ons bent, dan is dat zo. Hoe zwaar we het ook te verduren hebben. U geeft moed. In U zijn ook wij meer dan overwinnaars.

 

Romeinen 8:37

Maar onder alle omstandigheden hebben wij, dankzij Hem die zoveel van ons houdt, de overwinning!

 

Mattheüs 28:20

En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij jullie, tot het einde van de tijd.

 

[Neem de tijd om Hem daarvoor te danken, te loven en te prijzen] 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand