Ik ben een kind van de Heer

Johannes 17:9-10

Ik bid voor hen. Niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij hebt toevertrouwd. Zij zijn van U. Alles wat van Mij is, is van U. En wat van U is, is van Mij. In hen wordt weerspiegeld wie Ik ben.

 

Ja Heer, dat is waar ik naar verlang. Dat ik meer ga lijken op U Heer Jezus, zodat uw naam geëerd wordt door mijn leven heen. Dat mijn leven een weerspiegeling is van wie U bent. Dat mensen de macht en majesteit van de Vader gaan zien door mijn leven heen. Door de dingen die ik zeg of juist niet zeg. Door wat ik doe of juist niet doe. Door wat ik denk of juist niet denk. Ik realiseer me dat het dan belangrijk is waarmee ik mij voed, want waar ik mij mee voed daar krijg ik steeds honger naar. Als dat de dingen van de wereld zijn, dan krijgt mijn spreken, doen en denken honger naar de dingen van de wereld. Als U het bent, dan krijgt mijn spreken, doen en denken honger naar U en ga ik meer ontdekken hoe rijk, groot en machtig U bent. Alles wat van de Vader is, is van U en wat van U is, is van de Vader. En omdat U in mij woont, Heilige Geest, is die onmetelijke rijkdom van de Zoon en de Vader ook in mij. Vanuit die rijkdom wil ik leven Heer. Niet de rijkdom die deze wereld te bieden heeft. 

Dank U dat U voor mij bidt. Ook ik ben aan uw goede zorgen toevertrouwd en geef me daarom over aan de leiding van de Heilige Geest.

 

[Als jij er ook naar verlangt dat in jou wordt weerspiegeld zie Jezus is, geef je dan vandaag ook over aan de Hem en stel je onder de leiding van de Heilige Geest] 

 

Johannes 17:11-12

Ik verlaat de wereld en kom bij U, maar zij blijven nog in de wereld. Heilige Vader, bescherm hen in uw naam, de naam die U ook aan Mij gegeven hebt. zodat zij één kunnen zijn zoals Wij. Zolang Ik bij hen was, beschermde Ik hen in uw naam die U Mij hebt gegeven. Ik heb geen van hen verloren laten gaan, behalve degene die verloren moest gaan. Daardoor werd werkelijkheid wat in de Boeken stond. 

 

Ik leef in deze wereld Heer. Een wereld waar de machten van de duisternis brullend en tierend dood en verderf veroorzaken en het vooral voorzien hebben op de mensen die U volgen. Ze hebben een bloedhekel aan U Heer Jezus, omdat U hen overwonnen heeft. In alle omstandigheden waarin in leef ben ik daarom ook overwinnaar!

 

Romeinen 8:37

Maar onder al die omstandigheden hebben wij, dankzij Hem die zoveel van ons houdt, de overwinning!

 

Uw naam is een naam van kracht waarin alles besloten ligt wat we nodig hebben om beschermt door het leven te gaan. Uw naam is voor en in mij:

  • El Elowahh: God, machtig en sterk.
  • Elohiym: God onze Schepper, machtig en sterk.
  • El Shadday: God de Almachtige.
  • Adonay: Heer van mijn leven.
  • Yhwh/Yahweh/Jehovah: God, de bestaande die er voor me is.
  • Yahweh-Yireh: De Heer die voorziet
  • Yahweh-Rapha: De Heer die geneest.
  • Yahweh-Nicciy: De Heer mijn banier.
  • Yahweh-Qadash: De Heer die heiligt
  • Yahweh-Shalowm: De Heer die vrede is.
  • Yahweh-Elohiym: De Heer die God is.
  • Yehovah-Tsidqenuw: De Heer mijn rechtvaardigheid.
  • Yehovah-Rohi: De Heer mijn Herder.
  • Yehovah-Shammah: De Heer die er is.
  • Yehovah-Tsaba: De Heer der heerscharen.
  • El Elyown: De Allerhoogste.
  • El Ro'iy: De God van het zicht.
  • El-Olam: De eeuwige God.
  • El-Gibbor: De machige God.

 

Ik proclameer dit over mijn leven en het leven van al uw kinderen. In uw naam hebben wij de bescherming die nodig is om op deze wereld te leven en er te blijven zolang als U dat nodig vindt.

 

[Neem de tijd om de namen van God te proclameren over jouw leven. Het zal je geloof sterken en je bescherming geven]

 

Uw naam verbindt ons ook aan elkaar Vader in de hemel. U bent ons verzamelpunt, onze banier, Yahweh-Nicciy. Rondom U verzamelen wij ons, klaar voor de strijd die er gestreden moet worden. Ik belijd dat we die eenheid geschaad hebben door teveel te kijken naar elkaar in plaats van naar U. Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden Heer. Ik stel al mijn verlangens onder de leiding van U Heilige Geest, zodat U mij steeds weer opnieuw leert te kijken naar Jezus en anderen te zien vanuit de ogen van Hem. Ogen vol genade voor de mensen om mij heen. Dank U voor de eenheid die er is in U.

 

[Neem de tijd om te bidden voor de eenheid en laat je daarbij leiden door de Heilige Geest]

 

Het laatste stukje van vers 11 vind ik lastig Heer. Ik weet dat U niet wil dat er iemand verloren gaat, maar dat alle mensen tot bekering komen. Dat zegt U zelf in uw Woord:

 

2 Petrus 3:9b (Boek)

Hij wil niet dat er iemand verloren gaat, maar dat alle mensen tot bekering komen.

 

U spreekt hier over Judas die verloren moest gaan, omdat werkelijkheid moest worden wat in de Boeken stond. Ik kan er een hele theologie aan ophangen om dat te verklaren tegenover wat U zegt in 2 Petrus 3 vers 9, maar het blijft moeilijk. Daarom bewaar ik deze woorden in mijn hart. Wanneer ik bij U ben zal het me allemaal duidelijk worden en als dat nu al nodig is, dan dank ik U, Heilige Geest, dat U het duidelijk zult gaan maken. 

Voor nu dank ik U dat U mij niet verloren laat gaan, omdat ik mij omgekeerd heb naar U, geloof in U, U wil volgen en de Heilige Geest in mij is, die mij er steeds weer van overtuigt dat ik een kind van God ben.

 

Romeinen 8:16

Want in ons diepste wezen overtuigt Gods Geest ons ervan dat wij kinderen van God zijn.

 

En omdat ik een kind van de Heer ben:

  • Ben ik toevertrouwd aan Jezus
  • Weerspiegel ik Hem.
  • Bid Hij ook voor mij.
  • Beschermt Hij mij.
  • Ben ik één met Hem.
  • Draag ik zijn naam.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand