Ik geloof

Johannes 17:6

Door wat Ik gedaan en gezegd heb, weten deze mensen nu wie U bent. Zij waren van u en U hebt hen aan Mij gegeven. Zij hebben zich gehouden aan wat U zei.

 

Heer Jezus, dank U voor wat ik in mijn leven geleerd heb over U en de Vader. Dank dat de Heilige Geest mij zoveel geleerd heeft. Er is nog zoveel over U te leren en daar strek ik mij ook vandaag naar uit.

Ik ben van U, omdat U mij gemaakt heeft. Daarom behoor ik U toe en ben ook ik aan Jezus gegeven. Ik behoor Hem toe. Een gebed dat ik de laatste tijd dagelijks bid is Psalm 25:4 en 5. Ook vandaag is dit weer mijn gebed, omdat ik U wil volgen en mij wil houden aan wat U zegt:

 

Psalm 25:4-5

Toont U mij de paden die ik gaan moet Here. Wilt U mij de wegen wijzen die U goed voor mij vindt. Toont U mij de weg van uw waarheid. Ik wil van U leren, want U bent de God van wie ik mijn hulp verwacht. Op u vestig ik mijn hoop, elke dag van mijn leven.

 

[Als dit ook jouw gebed is, bidt het dan ook. Psalm 25:4-5]

 

Johannes 17:7-8

Zij weten dat alles wat Ik heb van U komt. Want wat U Mij hebt verteld, heb Ik aan hen doorgegeven en zij hebben het aanvaard. Zij zijn tot het geloof en de overtuiging gekomen dat U Mij hebt gestuurd.

 

Dank U voor de investering die U in ons mensen heeft gedaan Vader in de hemel. Door al die eeuwen en generaties heen bent U trouw gebleven aan uw beloftes en heeft U er altijd naar verlangt dicht bij ons te zijn. Dat heeft U bewerkt door uw Zoon naar deze aarde te sturen om de scheidingsmuur, die tussen U en ons instond - de macht van de zonde - te verbreken. Door uw dood en opstanding is de macht van de zonde verbroken en kunnen we nu voor altijd heel dicht bij U zijn en uw stem verstaan. Daarom ben ook ik tot het geloof en de overtuiging gekomen dat U uw Zoon naar deze wereld heeft gestuurd uit liefde voor ons. En die liefde zal ons nooit verlaten.

 

Johannes 3:16

Want God heeft zoveel liefde voor de wereld dat Hij zijn enige Zoon heeft gegeven, zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

 

[Als jij ook gelooft en er van overtuigd bent dat Jezus de Zoon van God is en door God gestuurd is naar de aarde om ons te redden en eeuwig leven te geven, zeg dat dan in een gebed tegen God] 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand