Zoon

Spreuken 27:11. Wie is jouw hoop en vreugde?

11 ‭Mijn zoon, wees wijs, dan geef je mij vreugde, 
‭en heb ik een weerwoord voor wie mij beschimpt.

Mijn zoon


Een bemoediging voor ouders die weleens kritiek gehad hebben op de opvoeding van de kinderen. Omdat je in de ogen van anderen te streng was en je kinderen dingen niet mochten die andere kinderen wel mochten doen. Of omdat je er voor koos niet te gaan werken, maar thuis te blijven voor de kinderen. En ga zo maar door. Tal van redenen te bedenken.
Als dan later blijkt dat je kinderen beschikken over wijsheid om de juiste keuzes te maken, dan geeft dat je vreugde en verstomt al die kritiek die je over je heen gehad hebt. 
En beschikken je kinderen niet over die wijsheid of hebben ze die wel, maar doen ze er niets mee en gaan ze een kant op die je niet gewild hebt, dan hoeft dat niet persé aan de opvoeding te liggen. Er zijn tal van redenen te bedenken hoe het komt dat ze verkeerde keuzes maken. Blijf vooral veel van ze houden en veel voor ze bidden.
Ik hoop en bid in ieder geval dat jij van je kinderen kunt zeggen wat Paulus van de Thessalonicenzen zei:

1Thessalonicen 2:19-20  / NBV
19 ‭Want wie is onze hoop en vreugde? Wie is onze erekrans wanneer we voor Jezus, onze Heer, staan bij zijn komst? Wie anders dan u?20 ‭Ja, u bent onze eer en vreugde.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand