Verzadigd

Spreuken 27:20. Waar ben jij mee verzadigd?

20 ‭De afgrond van het dodenrijk raakt nooit verzadigd, 
‭en ook de ogen van een mens krijgen nooit genoeg.

Eerste liefde


Bij het kiezen van het lied ‘Eerste liefde’ bedacht ik me dat ik dit lied wel erg vaak kies bij mijn overdenkingen. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd, want in het leven met de Heer, dus ook in zijn Woord gaat het vooral over liefde. Op zondagsschool leerden we al dat alles draait om Johannes 3:16.

Johannes 3:16  / NBV
16 ‭Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Nu we het toch over zondagsschool hebben. Één van mijn favoriete liedjes daar was ‘Bewaar je oog voor wat je ziet’. Een lied dat veel zegt over de spreuk van vandaag. Om de vraag te kunnen beantwoorden waar jij mee verzadigt bent is het goed om in te zoomen op ‘tijd’. Boven mijn werktafel op zolder hangt een tegeltje met daarop: 

Liefde = tijd! 

Kijk eens in je eigen leven waar je veel tijd aan besteed. Daarmee raak je ook verzadigd. Wil je verzadigd worden met de liefde van God, besteed dan veel tijd aan de relatie met Hem. 
Ik maak momenteel weer zo’n periode mee in mijn leven dat ik daar keuzes in aan het maken ben. Terug naar de eerste liefde. Keuzes maken om daar mee verzadigd te worden. Verlangen naar reinheid en waarheid in mijn leven. Een Geest-vervuld leven tot zijn eer. Waar ben jij mee verzadigd?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand