Toets

Spreuken 27:21. Hoe zou jij de toets van faam doorstaan?

21 ‭De smeltkroes toetst het zilver, de oven toetst het goud, 
‭de toets voor een mens is zijn faam.

Behoed mij voor hoogmoed en trots.


Geef een mens eer en een hoge positie en kijk dan hoe die reageert. Is het hoogmoed en trots wat dan de kop op steekt of blijft die mens nederig zijn weg met de Heer gaan, hard werkend, met liefde voor de naaste en een constant bewustzijn dat het zaliger is te geven dan te ontvangen. Wat zou er gebeuren als aan jou eer en een hoge positie gegeven werd? Doorzoek de bron van je hart eens, je eerste liefde en trek niet te snel conclusies. Dicht bij Hem, dat is een veilige plek.

1CorinthiĆ«rs 4:7  / NBV
7 ‭Wie denkt u dat u bent? Bezit u ook maar iets dat u niet geschonken is? Alles is u geschonken, dus waarom schept u dan op alsof u het zelf verworven hebt?

Psalmen 139:23-24  / NBV
23 ‭Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, 
‭peil mij, weet wat mij kwelt,24 ‭zie of ik geen verkeerde weg ga, 
‭en leid mij over de weg die eeuwig is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand